Reactie

John: helemaal mee eens, Kees. Alleen vond ik de inlijsting en het glasloos zijn wél geslaagd.

Kees: O, dat van het glasloos zijn was bedoeld als een feitelijke constatering. Maar die stond te veel bij 'inspectie is niet te doen', alsof er een relatie is. Heb ik gewijzigd door een harde return tussen te voegen. Ik vond de glasloze uitvoering ook positief. Dank.

 

Nagekomen mopper over betalingsverkeer (off-topic)

Uiteraard genieten we van koffie en even later van de lunch. In het Kunsthalcafé in Rotterdam, zegt de menukaart. Maar dat is niet waar, want op het afrekenbonnetje staat dat we hebben gegeten bij Bernies Beachclub in Zandvoort (!?). Maar ook dat klopt niet, want op de bankafschrijving staat uiteindelijk dat Vermaat Evenementen in Amsterdam de begunstigde is. Ik krijg zo het idee dat de echte eigenaar door een brievenbus in Panama gluurt. Zo kom je nog eens ergens met je museumkaart.

Ik snap dat catering wordt uitbesteed. En het zal allemaal wel kloppen, maar....

Van mijn bank moet ik waken tegen misbruik, ergens in de algemene voorwaarden zijn dreigementen opgenomen die er op neerkomen dat als ik terzake grof nalatig ben, schade niet wordt vergoed. De door mijn bank geleverde afschriften vormen dan wel een obstakel: ik moet bij het bijhouden van mijn administratie en het spotten van deze quasi-spookbetaling het spoor maar naar een lunch in Rotjeknor weten te herleiden. Ondernemers en betaalwereld kunnen en moeten beter hun best doen dit soort flauwekul uit te bannen. Eet ik bij het Kunsthalcafé, dan wil ik dat op mijn bankafschrift herkennen.